Thursday, October 22, 2009

ape nk jadi?

ni kalau cikgu or lecturers yg kurang ilmu.. aku penah dgr stdnts complain yg cikgu derang ajar maths in english dgn translation yg salah.. 8-5 shud be eight minus five.. but instead the tchr said eight push five.. how come? huhu..

tchrs and lecturers play the same important role despite their level of education.. ade jenis cikgu yg relax je.. tp stdnts die sgt gempak results.. ade tchrs yg bersungguh2 keje tp stdnts mcm so-so je results..

IMHO.. aku rase.. both parties (stdnts and tchrs) need to cooperate.. bkn satu pihak je.. zaman skang lain gile dr zaman aku blaja dulu (eventho aku br 26).. dulu kalau kne rotan or kne marah ngan cikgu.. mmg takut nk bitau mak bapak.. takut kne lagi sedas kat umah.. tp bdk2 skang.. 'u touch me, i'll call my lawyer'.. berani kan? sbb tu aku peratikan.. bdk2 skang dh semakin berani utk buat mnde2 tak senonoh.. melawan, kurang ajar, with no segan silu nk berpeluk2 dpn cikgu.. bile kte tegur.. die buatla muke cibai.. mcm kte nih ckp ngan dinding.. serious la.. their attitude is fucking disheartening.. bile kte tegur, die buatla muke cibai.. nak2 bdk sem 1 (0709).. sorry to say... but they are fucking rude.. i'm sure all of u agree wit me.. the students' attitude and behaviour are getting worse each day.. they dunno how to respect elderly, they duno how to dress to class, and they treat us tchr and lecturers like their friends..

abih tu cemane? *haih*

4 comments:

noniey said...

i agree 100%.. esp yang bab2 berpeluk2 depan kita pun langsung tak malu.. even ada gak yang tengah2 kita duk mengajar kat depan ni, dia duk cuit2 kat belakang.. nauzubillah.. mintak jauh dari anak2 kita semua

hana_lalalala said...

ada my student but direct translation "frog under the coconut shell"

funny kan?

Intan Noorazlina said...

"i am agree misss..." or worse "i am angry (agree sbnrnye) miss" wakakakaka... cemana la kan nak tolong...

celotehcomel said...

yes!!
yes!!
i am strongly agree....